Життя в надлишку (російською)

9:37 PM 0 Comments

Вся семья в сборе

Рецепт сімейного щастя, взагалі-то, відомий. Довіритися Христу - основне. Любити іншого, забуваючи про себе. Дарувати життя дітям, яких посилає Господь Всі ми це вже десь чули. Але краще один раз побачити, ніж сто разів почути. Доторкнутися до щастя нам вдалося, побувавши в гостях у отця Миколи Могильного і його матушки Вікторії.
Є люди, впевнені, що багатодітна родина - це виснажена жінка в старому халаті, вічно зайнятий роботою батько, замурзані і недоглянутими малюки, стоптані черевики, короткі рукави І косі погляди сусідів: «Навіщо плодити убогість!» Але на цю сім’ю неможливо дивитися без захоплення. Неньці- колишній балерині, за 10 років шлюбу народила сімох дітей, не кожен дасть 20. Дітки, захоплені малюванням, співом, туризмом, допомагають по господарству і доглядають за домашнім звіринцем. Матушка вважає, що відбулася як жінка завдяки любові і турботі отця Миколая, яка з кожним роком лише міцніє. І, звичайно ж, завдяки Христу, Чиї слова сповна збулися в їхній сім’ї: Я прийшов для того, щоб мали життя і мали з надлишком (Ін. 10, 10).

Отец Николай с Евой

Матушка:

Нас познайомив мій духівник, притому познайомив спеціально. Отець Микола вчився в семінарії, а я рік як залишила  балет і ходила до Покровського монастиря. Ми один одному страшенно не сподобалися! Коля чекав знайомства з витонченою балериною, а побачив дівчину з великими щоками (кинувши балет, я від’їдалася за всі 12 років суворої дієти). Я теж була розчарована. Перші місяць-півтора ми категорично не хотіли спілкуватися, ситуація здавалася штучною, обидва відчували якийсь внутрішній протест. Але духівник говорив, що на небесах ми давно вже повінчані.

Я працювала в Лаврі, проводила екскурсії печерами, Коля вчився в семінарії. Ми часто перетиналися. Спочатку просто посміхалися, потім стали спілкуватися - і в якийсь момент обоє зрозуміли, що нам один від одного нікуди не дітися. Ні пристрасті, ні палкої закоханості не було - була симпатія і відчутна внутрішня впевненість, що уникати один одного - означає йти проти рожна. Дуже багато дало Таїнство вінчання. Мабуть, батюшка, який нас познайомив, бачив, як ми схожі. Вже після весілля виявили, що у нас однакові думки, почуття, ми - як дві половинки одного яблука. Добре, що спочатку не було палкої пристрасті, - тоді в майбутньому неодмінно б сталося охолодження. А наше почуття тільки зростало і зростає до цього дня.

Матушка Виктория с Анечкой

У 16 років я підписала контракт і виїхала до Франції, років півтора працювала в Парижі. Думала назавжди залишатися там, повернулася лише з тим, щоб закінчити останній курс хореографічного училища. І хоча мені була відкрита зелена вулиця в життя і в мене було все, про що можна тільки мріяти, я не могла розлучитися з почуттям якогось незадоволення, сум’яття, ніби щось у житті не так. Чого-то гостро не вистачало

Незабаром духовні пошуки привели мене до Покровського монастиря - і я знайшла те, що шукала! Приходила до храму, як до себе додому. Дуже скоро я зрозуміла, що не хочу танцювати. Вчителі та однокласники думали, що у дівчинки з червоним дипломом дах поїхав на релігійному грунті. Я і не намагалася щось пояснювати. До цього дня я жодного разу не пошкодувала про своє рішення. Балет - це настільки важко, це такі кров і піт! Оранка з ранку до ночі, роздерті ноги, хворі м’язи, хворе серце, постійні вистави Ні квіти, ні прихильники не гріють. Цей світ страшний. До цих пір заходжу в Оперний театр - мороз по шкірі: атмосфера суперництва, щурячі перегони … Це життя - несправжнє, неповноцінне.

Соня с Анечкой

Матушка:

Чи хотіла б я піти на роботу? - Напевно, я розледачіла Не хотілося б зараз бути за щось відповідальною, залежати від графіків, відривати себе від чоловіка, дітей, витрачати душевні сили - на шкоду сім’ї Втім, це залежить від складу характеру. Я знаю жінок, у яких багато дітей, але є й улюблена професія, якою вони з задоволенням займаються. Проте жінка ніде себе так повно не розкриє, ні від чого іншого такого задоволення не отримає, як від материнства. Материнський інстинкт дуже сильний. Якою б блискучою не була кар’єра, жінці не уникнути туги - по родині, по дітях, по чоловіку. Так ми влаштовані.

Тихон

Отець Микола:

Питання «як потрібно виховувати дітей?» - це питання не до нас. Ми ще нікого не виховали, навіть себе. З кожним роком переглядаємо своє ставлення, свої помилки. От коли ми посивіємо, діти виростуть і стануть льотчиками, космонавтами, та хоч депутатами - аби виросли людьми - ось тоді ми, можливо, наблизимося до відповіді на це питання.

Александра

Матушка:

Спорт, я вважаю, повинен обов’язково бути присутнім у вихованні. Людям, які себе навчилися з дитинства перемагати, в дорослому житті море по коліно. Тренування юності допомагають мені справлятися з фізичними навантаженнями. Уміння відмовити собі, потерпіти біль - потрібні в житті навички.

Василий

Матушка:

Починали з батюшкин зарплати диякона - 80 гривень, було ніде жити - жили у моєї мами. Батюшка вдень служив у храмі, а вночі заробляв на життя перевезенням. Всяке бувало. Зараз у нас свій дім, своя машина. Звідки це все - я навіть не можу пояснити. У потрібний момент з’являються люди, які допомагають. Ми не гребуємо приймати дитячий одяг і взуття, якими з нами діляться. Серед знайомих мені багатодітних сімей немає такої, яка б у чомусь потребувала. Якщо жінка народжує дітей, відрікається від себе, несе цей хрест - Господь не залишає.

Ника с Анечкой

Отець Микола:

Коли нам щось потрібно, я нагадую матінці нашу сімейну фразу: «Юдеї, нарікайте!» Пам’ятаєте, іудеї кажуть: «Жарко!» - Господь їм хмару послав. «Темно», - вогняний стовп! «М’яса хочеться!» - знудьгувалися вони там у пустелі, ясна річ, - будь ласка, зграя перепелів! Найголовніше - цим м’ясом не обїстисяі не подумати, що ми - володарі і ми цього варті. Якщо Господь так про грішників піклується, як же він любить праведників?!

Тихон

Матушка:

Старші дівчата по господарству допомагають: можуть посуд помити, принести-подати, до дитини підійти - допомога відчутна.

Соня кормит Еву

Матушка:

Я багато робила для своєї зовнішності до шлюбу - і не вдавалося схуднути. А зараз - буває, за день до дзеркала підійти не встигаєш. Це не моє, я для цього не роблю нічого. Господь у будь-який момент може забрати це чи змінити. Мабуть, Він дає все це для проповіді. Мати сімох дітей? Люди очікують побачити іншу картину: старшу, повнішу … Може, хтось залишить стереотипи і перестане боятися народжувати дітей …

Матушка:

Отець Микола говорив спочатку: «Я не можу з тобою одружитися, ти розпещена, в село не поїдеш, дітей народжувати не будеш …» Так і я себе в такій ролі уявити не могла. Але священик - як солдат: як тільки ми одружилися - його відразу відправили у село. Ми зняли приватний будинок на парафії, і мені там настільки сподобалося, що повертатися в квартиру тепер зовсім не хочеться, за десять років все стало рідним.

Після першого я була переконана, що у нас не буде більше дітей. Важкі пологи, страх виявити у дитини купу хвороб … Народження первістка - це повна ломка жіночого егоїзму. Ти розумієш, що «тебе» більше немає і ніколи не буде. Є маленька істота, яка визначає, коли тобі спати, коли є. З другим простіше - ти вже змирилася, твоє життя вже направлене ​​зовсім в інше русло. А сьомий для нас вже просто задоволення!

Ева

Отець Микола:

При виборі пари потрібно шукати однодумця. Але і зустрівши віруючу людину, не варто спокушатися, що відразу заживете райської життям. Немає конфлікту - немає сім’ї. Коли виникають проблемні ситуації - їх необхідно вирішувати, а не ходити, спотикаючись об них. Найголовніше в сім’ї - постійний діалог. Не повинно бути «проблем чоловіка» або «проблем дружини »- всі проблеми загальні, потрібно молитися один про одного, допомагати своїй половинці. Ми повинні просто ввести закон Божий в основу своєї сім’ї, на чільне місце поставити не моє, не її бачення, а бачення Христове. Тільки євангельське розуміння шлюбу є єдино правильним шляхом до того, щоб з хаосу відносин двох людей створити гармонію, гідну вічності.

Матушка:

Головна причина, з якої можна понести всі випробування шлюбу, - те, що ми любимо один одного. Жінку найбільше ранить байдужість. Звичайно, жінка в сім’ї віддає більше, але коли ти відчуваєш, що кохана, все можна терпіти. Квіти, шоколадки - всі ці дрібниці важливі. І важливо говорити один одному про свою любові - адже від надлишку серця проказують вуста.

Ми не засиджуємося в чотирьох стінах. Коли батюшка бачить, що мені важко, малюки залишаються зі старшими, а ми їдемо до друзів або просто погуляти. Любимо укласти дітей спати, взяти в прокаті який-небудь фільм і подивитися разом. Намагаємося багато спілкуватися, буває, по 40 хвилин розмовляємо по телефону, хоча бачилися півгодини тому. Так, графік - і мій, і його - дуже жорсткий, але потреба у спілкуванні зберігається.

Отець Микола:

Все, що у мене є, все, що буде, - це все завдяки Христу. Хороша жінка - це дар Божий. У мене є цей дар. Господь дає не за щось, а для чого-то - для порятунку душі.

Матушка:

Не уявляю, як тяготи шлюбу можна понести без Христа. Коли не розумієш, заради чого треба миритися, коли немає мети і сенсу - людини ніщо не зупинить: «Все, не хочу» - і пішов. Коли ти з Христом, ти знаєш, що повинен гріх ненавидіти, а людину любити, а Господь благодаттю багато покриває.

Кожну секунду потрібно бути готовим собі в чомусь відмовити. Ти собі не належиш. Фактично тебе як особистості, якою ти себе відчував до вступу шлюб, - вже немає. Але чим більше ти віддаєш, чим більше забуваєш про себе (хочу більше уваги! хочу в театр! і т.д.), - тим більше отримуєш.

Отець Микола:

Все залежить від вас. Запорука сімейного щастя: постійний діалог, терпіння, мудрість і молитва. Якщо ви разом побудували справжні стосунки, то шлюб, як сказав блаженний Августин, - це залишки раю на землі.

Записала Катерина Ткачова

перекладено з російської

..

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

0 comments: