Нерозривність шлюбу – не обмеження свободи, а умова її існування

3:41 AM 0 Comments

Слово «любов» повинне завжди супроводжувати інше слово - «назавжди»: про це говорив Патріарх Венеції кардинал Скола в своїй доповіді, що прозвучала на Конгресі католицьких сімей в Йонкепінге (Швеція). Конгрес був організований Скандінавською єпископською конференцією, його темою було «Любов і життя».

   Сучасна людина - пояснив кардинал Скола — потребує зустрічі з людьми, здатними свідчити красу Таїнства шлюбу. В той же час в епоху постмодерну ми маємо справу з надзвичайним розвитком науки і техніки, який торкнувся і біологічної сфери. Цей розвиток спровокував глибокі зміни в погляді людини на реальність. Істинне більше не визначається відповідністю речі і інтелекту, але зводиться до того, що можливо з технічної точки зору. Тим самим встановлюється небезпечне рівняння: «можна, означає потрібно» — технологічний імператив.

Все це корінним чином змінило спосіб сприйняття людиною самої себе, породивши небачені раніше ситуації у сфері любові і сім’ї. Розлучення, співжиття без шлюбу, одностатеві союзи, контрацепція, аборти, штучне запліднення, передімплантаційна діагностика, клонування — все це спричинило цілий низку розділень у сфері любові, шлюбу і сім’ї: шлюб відокремлений від дітонародження, батьківство відокремлене від зачаття, а шлюб перестав асоціюватися із статевими відмінностями. Причому ці зміни не залишилися лише в приватній сфері, а впливають на цивільне суспільство, обумовлюючи законодавця. Спостерігається тенденція закріплювати законом кожне бажання суб’єкта, чому широко сприяють безконечні науково-технічні можливості.

З цієї ситуації витікає маса питань: невже сьогодні такі поняття, як статеві відмінності, любов і плодючість, не мають більше сенсу? Чи все ж вони мають абсолютну цінність? Чи як і раніше сім’я, заснована на нерозривному, публічному і відкритому до життя подружньому союзі жінки і чоловіка є найкращою дорогою цілісного розвитку особистості?

Найпевнішим способом відповіді на ці питання - підкреслює кардинал Скола - буде їх тлумачення через призму подружньої таємниці в її трьох невід’ємних вимірах: відмінність між статями, самовіддача, плодючість. Тема статевої різниці між чоловіком і жінкою обширно трактувалася в учительстві Івана Павла II, що у свою чергу спирався на вчення енцикліки «Humana Vitae». Учительство про любов розвинене також Бенедиктом XVI в енцикліці “Deus caritas est”. Статеві відмінності, що розуміються в глобальному сенсі, стають головним способом, яким індивідуум, в єдності тіла і душі, вступає в контакт з реальністю. І ці відмінності ні в якому разі не можуть бути скасовані.

Щоб бути на висоті свого покликання, союз чоловіка і жінки, заснований на статевих відмінностях, має бути охарактеризований вірністю і відкритістю до життя. Ці властивості не доповнюють любов чоловіка і жінки, але складають невід’ємний елемент їх любові. Там, де немає вірності і відкритості до життя, не можна говорити про любов як таку. І тут справа зовсім не в приписах Церкви, які нібито пригнічують вільне вираження любові. Навпаки, ці цінності виникають з самої натури людської любові.

Не існує такої любові, яка не мала б на увазі бажання бути «назавжди». Це може підтвердити кожен, хто пережив досвід справжньої закоханості. Той, хто любить, хотів би віддати іншому всього себе без тимчасових обмежень. А тому, хто люблений, хотілося б, щоб цій любові не було кінця. Звертаючись до молоді, кардинал Скола пояснює: якщо зізнання в любові не супроводжує слово «назавжди», це - не справжня любов.

Людський вибір любові реалізовує волю продовжувати діяння Бога, що створив чоловіка і жінку. І вірність, нерозривність - це не обмеження нашої свободи, але умова існування свободи. І вона не є результатом зусиль, що перевершують людські здібності: вірність можлива тоді, коли чоловік і дружина в повсякденному житті сприймають свої стосунки як таїнство.

В кінці своєї промови Патріарх Венеції ще раз торкнувся статевих відмінностей: саме вони відкривають в шлюбі простір для «третього», для нового життя. Дітонародження, таким чином, відображає суть шлюбу у всій його повноті.

Джерело: www.christusimperat.org
 
http://kolomyya.org/se/sites/pb/27869/

Свої зауваження можете залиши тут.

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

0 comments: