Чи виступали перші феміністки за аборт?

11:17 PM 0 Comments

   Сьогодні в суспільстві затвердилася думка, що феміністки агресивно відстоюють право жінки на аборт як невід'ємну її свободу. Але чи насправді феміністичний рух засновувався саме на таких засадах?

Перші визначні феміністки непохитно заперечували аборт. Переконатися в цьому можна, лише зазирнувши в публікацію Сьюзен Ентоні та Елізабет Кейді Стентон «Революція».
В цій газеті за 1869 рік Ентоні дала визначення аборту як «дитячому вбивству», а Стентон класифікувала аборт як «інфантіцид». Згадуючи про відповідальність жінки за вчинений аборт, Ентоні казала: «Винна? Так. Байдуже, якими були мотиви – бажання легкого життя чи бажання врятувати ненароджену невинну дитину від страждань-,жінка жахливо винна, якщо робить такий вчинок. Це ляже тягарем на її сумління під час життя та тягарем на її душу після смерті; але тричі винен той, хто…довів її до відчаю, який штовхнув її на злочин!» Ще 1772 року Мері Уоллстоункрафт відмовляла жінок, які хотіли «позбавитися першого материнського обов'язку і … або вбити дитину в утробі, або позбавитися від неї після народження.»
Історично та сьогодні дуже потужно звучать голоси феміністок та лібералів проти практики абортів. Ось список цитат з висловлювань «Засновниць фемінізму». Вони доволі сильні, і це дуже значущо, що вони походять від з історії Америки.
Варто звернути увагу на кілька моментів з цих цитат:
• Потреба притягувати чоловіків до відповідальності разом з жінками,
• Потреба фокусуватися на попередженні,
• Як наслідок, думати про економічні та політичні моменти,
•  Віра в права ненародженого
• Часте використання таких слів, як «злочин» та «провина».
Голоси видатних феміністок історії
Сьогоднішні феміністки часто виступають за право жінки на вибір, але засновниці фемінізму були іншої думки
Сьюзен Б. Ентоні
В її публікації «Революція» було написано:
«Ми хочемо попередження, а не просто покарання. Ми маємо дивитися в корінь зла… Так роблять ті, чиє нутро повстає проти цього жахливого вчинку.»
«Всі статті на цю тему, які я читала, були написані чоловіками. Вони засуджують жінок як єдиних, хто винен, і ніколи не включають чоловіків у жодні плани щодо зцілення.»
Випуск від 8 липня 1869 року

Елізабет Кейді Стентон
Вона класифікувала аборт як форму «інфантіциду». («Революція» від 5.02.1868)
«Коли ми кажемо, що жінку розцінюють як майно, для жінки є принизливим, що ми повинні ставитися до дітей як до майна, яким можна розпоряджатися як завгодно.»
Лист до Джулії Уорд Хоуі, 16.10.1873, занесений до щоденника Хоуі, з бібліотеки Гарвардського університету
«Має бути засіб навіть від такого кричущого зла, як це. Але де його знайти, звідки, принаймні, почати, якщо не з повного визволення та надання всіх прав жінці?»
«Революція» від 12.03.1868
Емма Голдман
«Звичай здійснення абортів досягла таких страхітливих масштабів в Америці, що в це важко повірити… Настільки великою є бідність робочих класів, що на кожну сотню вагітностей припадає сімнадцять абортів.»
Мати Земля, 1911 рік
Матті Брінкерхофф
«Коли чоловік краде, аби задовільнити голод, ми можемо точно зробити висновок, що щось не в порядку в суспільстві; то ж коли жінка відбирає життя в своєї ненародженої дитини – це свідчення того, що або освіта або обставини сильно її зіпсули.»
«Революція» від 2.09.1869
Вікторія Вудхул
Перша жінка-кандидат в президенти була однозначно проти абортів.
«Права дітей як індивідуумів починаються ще на стадії плода.»
Тижневик Вудхул та Клефлін, 24.12.1870
«Кожна жінка знає, що якби була її воля, вона б ніколи не народила небажану дитину і ніколи б не подумала вбити цю дитину до народження.»
м.Уілінг, West Virginia Evening Standard, 17.11.1875
“Ми свідомі того, що багато жінок намагаються виправдати себе за вчинені аборти, базуючись на тому, що це не вбивство. Але факт покликання на допомогу такого слабкого аргументу лише більш наочно демонструє, що вони сповна розуміють ненормальність злочину. Чи не одне й те саме – знищувати зернятко майбутнього дуба, аби позбавитися паростка ще до того, як він вилізе з землі, і зрізати молоде деревце чи рубати старе дерево? Чи не одне й те саме – знищувати життя, розчавлювати його в самому лише зародку і забирати життя, коли зародок розвинувся до певної точки своєї лінії розвитку?”
Вікторія Вудхул і Теннессі Клефлін - Тижневик Вудхул та Клефлін, 20.06.1874
Сара Нортон
«Вбивці дітей практикують свою професію без жодних перешкод і відкривають дитячі бойні без питань… Невже немає засобу подолати всі ці вбивства ненароджених дітей?… Напевно, прийде час, коли…незаміжню мати не будуть зневажати за її материнство…і коли право ненародженого на народження не будуть заперечувати або чинити йому опір.»
Тижневик Вудхул та Клеффін, 19.11.1870

Мері Уоллстоункрафт
Ще 1792 року Мері Уоллстоункрафт написала «Підтвердження прав жінки», якою Сьюзен Б. Ентоні так захоплювалася, що поширила в «Революції». Після засудження, в жорстких рамках 18-го століття, сексуальної експлуатації жінок, вона сказала: «Жінки стають дедалі слабшими…ніж вони повинні бути…не мають достатньо сили виконувати перший материнський обов'язок і, приносячи в жертву хтивості батьківську любов…або вбивають дитину в утробі або позбавляються від неї після народження. Природа у кожному своєму прояві вимагає поваги, і ті, хто порушує її закони, часто порушують їх безкарно.»
Матильда Гейдж
«Це питання лежить набагато глибше у вадах жінки, ніж будь-яке інше… Для мене було б дивно не стверджувати, що більша частина відповідальності за цей злочин лежить на чоловічій статі.”
«Революція» від 9.04.1868
Еліс Пол
Авторка оригіналу Поправки за Рівні Права (1923 рік) заперечувала пов'язування поправки з абортами. Колега згадує її висловлювання:
“Аборт-це жорстока експлуатація жінки.”

Голоси нинішніх феміністок
Кеті Айрленд, супермодель
«Колись я була за право жінки на вибір. Але це змінилося, коли я прочитала книжки з біології мого чоловіка, медичні книжки, і те, чого я навчилася, говорить чітко – це не просто мораль, це біологія. В момент зачаття починається життя. І це життя має свій унікальний набір ДНК, в якому міститься відбиток всього генетичного буття. Можна визначити стать. Зараз люди ставлять питання: а чи справді це людська істота? Ми знаємо, що там є життя, оскільки воно росте і змінюється.»
З телевізійного шоу АВС «Політично некоректний», 1.05.1998

Співачка кантрі Наомі Джадд з'явилася на шоу Саллі Джессі Рафаель 6 березня 1998 року. Вона пояснила, що коли вона завагітніла, будучи незаміжньою дівчиною-підлітком, аборт «не був вибором для мене.»
Вона прийшла сказати, що вона «працювала акушеркою… Я бачила ультразвуки…ти знаєш, що ці діти справжні.» Вона сказала аудиторії, що якби вона зробила аборт, то позбавила би світ великого співочого таланту своєї дочки, яка виступає разом з нею, Вайнони Джадд.

Долорес O’Ріордан: головна вокалістка гутру «Кренберіз»: “Ви знаєте, я не можу засуджувати інших жінок. Але я думаю: нащо вона завагітніла? Жінці важко проходити через процедуру аборту, коли з її тіла висмоктують щось живе.  Це принижує жінку. Навіть хоча деякі жінки кажуть: «О, я не проти того, щоб зробити аборт», кожен раз, коли жінка робить аборт, це розчавлює її самооцінку, робить її меншою, меншою, і ще меншою.”
Журнал You! за червень/липень 1996 року

Гурт Riot Grrrls: рух з'являється в Олімпії, штат Вашингтон. Одним з напрямків руху є організація концертів проти абортів.
 1991 рік

Чому ситуація змінилася
То що ж насправді сталося, що слова «фемінізм» і «аборт» стали синонімами? Можемо знайти нехай коротке, але пояснення священика Якова Кротова: «Фемінізм ототожнює себе з правом на аборт, і це потужний козир в руки патріархального суспільства. «Право» на аборт – перемога не жінок, а чоловіків, які нав'язують жінкам уявлення, начебто дитина – головна перешкода у кар'єрі та житті. Феміністки справедливо обурюються тим, що навіть на початку XXI ст. жінки, захищаючи своє право на аборт, наводять перш за все аргументи, що стосуються інтересів дитини, а не своїх власних (дитина не отримає нормальних умов для життя і т.п.). Але біда в тому, що феміністки недостатньо обурюються, адже інтереси дитини, насправді, неправдива підстава, але це означає, що треба одночасно захищати і дитину і жінку.»
Шановані нині феміністки 19-го століття рішуче протистояли абортам через свою віру у цінність всіх людських істот. Як багато нинішніх жінок у країнах, що розвиваються, вони протистояли абортам, хоча напевне знали про те, наскільки зношує жінку постійне народження дітей. Вони протистояли абортам не дивлячись на те, що знали, що половина народжених дітей помирають, не досягши віку 5 років. Вони знали, що жінки не мали прав в сім' та в політичній сфері. Але вони не вірили, що аборт був виходом з ситуації.
Закони проти абортів, прийняті в другій половині 19-го століття, були результатом захисних зусиль феміністок, які працювали у нелегкому товаристві медичної та медійної професій, де на той час домінували чоловіки. Перші фемністки розуміли, що так само, як сьогодні, жінки йдуть на аборт, бо їх кидають або на них тиснуть їхні чоловіки, хлопці та батьки, через брак фінансів, щоб самостійно утримувати дитину.
За іронією долі, законодавство, що забороняло аборти, над яким так тяжко працювали перші феміністки, аби захистити жінок та дітей, були знищене рішенням, винесеним на процесі «Роу проти Уейда» 100 років потому,-рішенням, яке вітала Національна Організація Жінок (НОЖ) як «емансипацію жінок».
Діяльність жіночих рухів під керівництвом НОЖ, які стосуються абортів, грубо спаплюжила заслуги перших феміністок. Те, що Елізабет Кейді Стентон називала «огидним і принизливим злочином», було проголошено Елеанор Сміл, колишнім президентом НОЖ та нинішнім президентом Фонду Феміністської Більшості, «найбільш фундаментальним правом» .
Бетті Фрідан, відома завдяки відродженню фемінізму в 60-х роках своєю визначною книгою «Жіноча Таємниця», навіть не згадувала про аборти у першому виданні своєї книги. Це сталося аж 1966 року, коли НОЖ включила аборт до списку своїх напрямів діяльності. Але навіть тоді аборт був малоприорітетним.
Саме чоловік, активіст руху за право на аборт, Ларрі Ладер, який веде активну боротьбу і сьогодні і вважає своєю заслугою те, що переконав вперту Фрідан зробити аборт важливим питанням для НОЖ. Ладер працював над скасуванням законодавства проти абортів, яке базувалося на приорітетах зростання населення, але законодавці були в шоці від його ідей. (Зростання населення Америки відбувалося за рахунок іммігрантів та подовження тривалості житті, але не за рахунок репродукції, яка насправді суттєво скоротилася.)
Ладер об'єднався з гінекологом Бернардом Натансоном для співзаснування Національного Альянсу з Відміни Абортного Заканодавства, попередника сьогоднішньої Національної Ліги Абортів та Репродуктивних Прав (NARAL).
Ладер запропонував керівництву НОЖ, щоб всі вимоги феміністок (рівна освіта, робота, зарплата і т.д.) крутилися навколо спроможності жінки контролювати своє власне тіло та розмноження. Зрештою, працедавці не хотіли платити соціальні виплати матерям або втрачати продуктивність праці, коли жінка йшла у відпутску по догляду за новонародженою чи хворою дитиною. Ладер переконав керівництво НОЖ, що легалізовані аборти були ключем до робочих місць.
Доктор Натансон, який пізніше став активістом руху на захист життя, зазначає в своїй книзі «Абортована Америка», що вони вдвох спромоглися переконати Фрідан, що аборт був питанням громадянських прав. Пізніше він допустив, що вони просто сфальсифікували цифри статистики щодо жінок, які помирають від нелегальних абортів, що стало головним в їхніх аргументах.
Стратегія Ладера та Натансона була дуже ефективною. НОЖ поставила боротьбу за легальні аборти своїм найпершим приорітетом. Їхня література постійно зазначає, що доступ до абортів є «найбільш фундаментальним правом жінки, без якого всі інші права не мають значення».
Через такі докорінні зміни помітно велика частина жіночого руху відкинула погляди перших феміністок: світ, де жінку б сприймали та поважали як жінку. Сьогодні в США проводиться 1,3млн.  хірургічних абортів на рік. Інститут Алана Гутмахера (дослідницький підрозділ Федерації Планування Сім'ї) повідомляє, що жінки вдаються до аборту з двох основних причин: брак фінансів та брак емоційної підтримки.
http://www.dailynexus.com/article.php?a=911
http://www.womanzona.ru/feminizatsiya/feminizm-protiv-abortov
http://www.feministsforlife.org/news/commonw.htm
http://www.thecrimson.com/article.aspx?ref=357992
http://themiddleground.blogspot.com/2005/05/feminist-against-abortion.html
http://www.calright2life.org/feministcase.pdf

(переклад Тетяни Счастливенко-Слезінс)

Свої зауваження можете залиши тут.

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

0 comments: